Två dagars utbildning i hur du vässar hållbarhetsperspektivet på din varumärkesstrategi
I höst startar vår utbildning som ger dig verktyg att ta fram en hållbar varumärkesstrategi. Vi hjälper dig att hitta ett hållbarhetsfokus i ditt varumärke, och identifiera värden kopplade till Agenda 2030 som är relevanta ur ditt affärsperspektiv.
Tillsammans arbetar vi med kommunikationsstrategier för att använda i din marknadsplan för att du mer effektivt ska nå ut med budskap som förknippas med hållbara värden. Du får också värdefull kunskap om affärsnytta ur flera hållbarhetsperspektiv- både ekologiska, sociala och ekonomiska. Vi kommer att titta på goda exempel, göra en Sustainable Brand check samt en västentlighetsanalys av risker för varumärket. Under två dagar arbetar vi tillsammans i vår fina lokaler på Gustav Adolfs torg i Malmö. I kursen ingår även ett uppföljningstillfälle med individuell handledning. För kursanmälan mejla till helena.jonasson@exceed.se.
Våra Kursledare
Matz Magnusson är varumärkeskonsult med mer än tjugo års erfarenhet av implementering av varumärkesstrategier och engagemang av medarbetare i målsättningar för varumärkeslöften
Zofi Holgerson är Senior konsult, facilitator, utbildare, lärande- och processdesigner och arbetar med hållbar förändringledning och Exceeds digitala hållbarhetsutbildningar